Sayfalar

Bu Blogda Ara

KESTANELİ TOPLAR


Yazdan yada bahardan kışı özlettiren en güzel şeylerden biri de kestanedir benim için. Kışın iyice yorduğu şu günlerde kum saati artık geri sayım için akıyor bizim evde. Mutlulukla doldurduğum kalbimi kıskanan midemi ise bu minik lezzet topları ile doldurdum. Hem yapımı pratik hem de oldukça lezzetli.

Sizi biraz daha çileden çıkartıp bu tarifin hikayesini anlatayım, sonra ben keyfe devam siz mutfağa koşturadurun.

Hani bazı zamanlarda canımız şöyle tatlı bir şeyler ister. Yormasın, zahmetsiz olsun, çayın, kahvenin yanına katık olsun, yanaklarda gülücük olsun, çikolatası dişlere yapışsın ister. İşte bu tarif öyle bir tarif. Bol çikolatalı, yoğun kıvamlı, buram buram kakao kokulu ve de kestaneli.


Malzemeler:

  • 20 adet kestane
  • 250 gr bitter çikolata
  • 1 adet kakaolu pandispanya
  • yarım su bardağı kakao
  • 1 yemek kaşığı tereyağı


Hazırlanışı:

Kestaneleri haşlayıp kabuklarını soyup irili ufaklı parçalara ayırın. sonra bir yemek kaşığı tereyağı ve bitter çikolataları benmari usulü eritip ocaktan indirin. Pandispanyayı un kadar incecik olacak şekilde elinizle ufalayın ve çikolataya ekleyin. Son olarak da kestaneleri ekleyin ve yoğurun. Derince bir kayık kabak içine yarım bardak kakaoyu dökün. Sonra hamur karışımından ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayıp kakaoya bulayın. 

Kestaneli toplarınızı ister bir fincan kahveyle, ister tavşan kanı çayınızla yudumlayın. yerken gözlerinizi kapatıp, sıcacık kış hayalleri kurmayı da unutmayın.

Musmutlu hafta sonları...


5 yorum:

  1. kakaonun kokusu geldi sanki :) bende çok severim çikolata kestane ,süper gözüküyor bu arada ellerinize sağlık pratik bir lezzet teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık kahvemin yanına alıyorum :))

    YanıtlaSil
  3. ben de yapmıştım aşırı lezzetli gerçekten elinize sağlık:) ben de bloguma beklerim:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar...Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...